ایجاد ۱۷ مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری تا پایان امسال در استان/ بهبود وضعیت آزادراه تبریز به زنجان با تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره لزوم افتتاح مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در محورهای مواصلاتی استان از ایجاد ۱۷ مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری در استان در طی سال‌جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، جبارعلی ذاکری یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با اشاره به لزوم توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، گفت: با پیگیری‌های مستمر ‌می‌توان چالش‌ها و مشکلات مرتبط با حوزه گردشگری و نواقصات موجود این حوزه در استان را شناسایی و در راستای رفع این موارد، راهکار مناسبی اتخاذ کرد که در این راستا با سرمایه‌گذاری‌های پیش‌بینی شده، ۱۷ مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری طی سال‌جاری ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در زیرساخت‌های گردشگری هرچند قدم‌هایی اساسی در داخل شهرها برداشته شده و شاهد افتتاح هتل‌ها، مهمان‌سراها و مجموعه‌های گردشگری کم‌نظیری در سطح استان افتتاح شده؛ لیکن لازم است تا در راستای گسترش صنعت گردشگری استان، سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف گردشگری افزایش یابد.

او افزود: بزرگ‌ترین معضل استان زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه در ورودی‌های  استان است که ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود زیرساخت‌ها و روکش آسفالت آزادراه تبریز- زنجان اختصاص‌یافته و مجموعاً تعداد پنج پیمانکار مدیریت این پروژه را به عهده گرفته‌اند.

ذاکری با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل هوایی در صنعت گردشگری استان اظهار کرد: ظرفیت حمل‌ونقل هوایی در استان ۴۰ درصد افزایش یافته و که رضایت نسبی به همراه داشته است، اما محدودیت‌های موجود باعث کاهش استفاده از این شیوه حمل و نقلی شده و لازم است تا بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر استمرار بهسازی و آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها توسط شهرداری تبریز و جاده‌های استان توسط نهادهای ذی‌ربط، گفت: کمبود پارکینگ در تبریز معضل اساسی است که با افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها توسط شهرداری می‌توان شاهد تسهیل در تردد مردم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052201135
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha